Læsning (Fase 2)
Eleven kan forstå forskellige typer af enkle tekster om nære emner / Eleven har viden om konteksts og teksttypers betydning for læseforståelse
Lytning (Fase 2)
Eleven kan forstå budskaber og holdninger inden for nære emner / Eleven har viden om at afkode budskaber i forskellige situationer
Samtale (Fase 2)
Eleven kan udveksle budskaber og holdninger / Eleven har viden om kommunikationsstrategier bestemt af situation, afsender og modtager
Præsentation (Fase 2)
Eleven kan i et enkelt sprog præsentere et forberedt emne / Eleven har viden om præsentationsstrategi med tilhørende ordforråd
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan formulere sig i sammenhæng i et enkelt, klart og forståeligt sprog / Eleven har viden om udtale og sætningsopbygning
Skrivning (Fase 2)
Eleven kan skrive i et enkelt sprog under hensyntagen til situation, afsender og modtager / Eleven har viden om sprogets funktion i forskellige situationer
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan skrive udtryk og sætninger klart og forståeligt / Eleven har viden om centrale sprogbrugsregler
Kulturforståelse (Fase 2)
Eleven kan beskrive tysktalende landes kulturer og levevis / Eleven har viden om væsentlige elementer af tysktalende landes kultur