1
Kulturforståelse. Eleven kan forholde sig til en tysk piges hverdagsliv og holdninger. Eleven kan fortælle om sin egen by ud fra beskrivelser af en tysk by.
2
Lytning. Eleven kan forstå detaljer i en tekst om Lübeck og hovedindholdet i en tekst om en tysk pige i Wieck, en sang om Berlin og en tekst om tre byer i det østlige Tyskland. Eleven kan lytte til fem personer, der spørger om vej, og indsætte svar på et kort.
3
Samtale. Eleven kan gennem samtale dirigere en makker gennem et nærområde. Eleven kan via spørgsmål og svar finde vej i Lübeck og interviewe en anden elev i et Tretrinsinterview
4
Præsentation. Eleven kan præsentere sin egen by og en tysk by.
5
Sproglig fokus. Eleven kan formulere enkle, klare og forståelige budskaber om sin egen by og en tysk by.
6
Læsning. Eleven kan forstå detaljer i en tekst om Lübeck og hovedindholdet i en tekst om en tysk pige i Wieck, en sang om Berlin og en tekst om tre byer i det østlige Tyskland.
7
Skrivning. Eleven kan skrive en historie om Lübeck ved at bruge en historieroulette. Eleven kan skrive sin mening om hvor man vil bo og om sin egen by.
8
Tekster og medier. Eleven kan dirigere hinanden gennem mobiltelefoner. Eleven kan finde billeder og informationer om tre tyske byer på nettet.
9
Sproglig fokus. Eleven kan skrive enkle sætninger om sin egen og tyske byer. Eleven kan skrive sætninger med tidsudtryk.