1
Samtale. Eleven kan spille dialoger om skole og fritid og at bestille på en café.
2
Lytning. Eleven kan forstå hovedindholdet i en lyttetekst om tre elever på cafe.
3
Samtale. Eleven kan stille og besvare spørgsmål om teksten, om fritidsinteresser og om jævnaldrendes liv ved at bruge spørgeordene: wie, was, woher, wo, wer, warum og wann.
4
Præsentation. Eleven kan beskrive et billede og personerne på det.
5
Sproglig fokus. Eleven kan danne og sige sætninger med præpositionsforbindel-ser for at beskrive hvor noget er, og hvad personerne gør. Eleven kan forbinde helsætninger med konjunktionen und.
6
Læsning. Eleven kan forstå hovedindholdet i en dialog på en cafe.
7
Skrivning. Eleverne kan skrive ord og sætninger om fritid, skole, mad og venner for at fortælle om sig selv.
8
Sproglig fokus. Eleven kan finde navneord i en tekst og skrive dem.
9
Kulturforståelse. Eleven får viden om det tyske skolesystem og tips til den første skoledag. Eleverne arbejder med det tyske flag og den tyske nationalsang.