1
Samtale. Eleven kan spille dialoger / rollespil om indkøb og restaurations-besøg.
2
Lytning . Eleven kan forstå hovedindholdet i en billedhistorie om en familie, der spiser morgenmad, om et par, der bestiller mad på en restaurant og Johanna, der fortæller om familiens måltider.
3
Samtale. Eleven kan stille og besvare spørgsmål på indkøb ved at bruge spørgeord.
4
Præsentation. Eleven kan ud fra et billede præsentere, hvad der står på et bord.
5
Sproglig fokus. Eleven har viden om grundled og genstandsled i sætninger.
6
Sproglig fokus. Eleven kan udtale udtryk og sætninger med forståelig intonation i et rollespil om indkøb af mad og bestilling af mad på restaurant.
7
Læsning. Eleven kan forstå hovedindholdet i en billedhistorie om en familie, der spiser morgenmad, om et par, der bestiller mad på en restaurant, et spisekort og Johanna, der fortæller om familiens måltider.
8
Skrivning. Eleverne kan skrive ord og sætninger til en dialog på en restaurant eller indkøb.
9
Sproglig fokus. Eleven kan skrive sætninger med grundled, udsagnsled og genstandsled og kan udfylde en tekst og indsætte den bestemte artikel.
10
Kulturforståelse. Eleven får viden om mad og drikke og madtraditioner i Tyskland.
11
Kulturmøder. Eleven kan købe ind og bestille mad på en restaurant.